Contribute to your Community! Become a Board Director! 

Rideau Community Health Services (RCHS) is a progressive, dynamic, client centered not-for-profit community-governed organization. The focus of RCHS is on improving the health and wellbeing of our communities by the provision of primary care services, health promotion, and community services across the communities we serve. RCHS is currently working on an exciting project with their partners and the Ministry of Health towards the planning of an Integrated Health and Social Services Hub in the Smiths Falls area. For further information on the Hub, please visit the news and events section of our website at www.rideauchs.ca.

We are recruiting for board directors who reflect the diversity of the counties of Lanark, Leeds, and Grenville. Knowledge or experience in the following areas are considered assets in our recruitment efforts:

  • Health & quality of care;
  • Community & social services;
  • Governance of not-for-profit corporations;
  • Financial oversight; and
  • Risk management

Board directors must be 18 years of age or older, live, work, and/or volunteer in Lanark, Leeds, and Grenville counties, committed in sharing the organizational expectations for respectful and inclusive interactions and have sufficient time and energy to prepare for and attend board and committee meetings (currently virtual).

Interested applicants are asked to submit a current resume along with a one-page letter of interest to Kristian Gundersen, Executive Assistant at kgundersen@rideauchs.ca or to 354 Read St, Box 550, Merrickville, Ontario, K0G 1N0 by March 1, 2023.

If you require an accommodation(s) to fully participate in the application process, or would like more information about the position, please contact Kristian Gundersen, Executive Assistant at kgundersen@rideauchs.ca or (613) 206-9277. 

Rideau Community Health Services is committed to building a strong collaborative community of care that is focused on equity, empathy, and respect for all.

Contribuez à votre communauté! Devenez un administrateur du conseil d'administration!

Les Services de santé communautaires Rideau (SSCR) est un organisme communautaire à but non lucratif progressif, dynamique et centré sur le client. L'objectif de SSCR est d'améliorer la santé et le bien-être de nos communautés en fournissant des services de soins primaires, de promouvoir la santé et les services communautaires dans les communautés que nous servons. L’organisme travaille actuellement sur un projet passionnant avec ses partenaires et le ministère de la Santé en vue de planifier un centre intégré de santé et de services sociaux dans la région de Smiths Falls. Pour plus d’information sur le Centre, veuillez consulter la section « Nouvelles et événements » de notre site Web www.rideauchs.ca.

Nous recrutons des administrateurs au sein de notre conseil d’administration qui reflètent la diversité des comtés de Lanark, Leeds et Grenville. Les connaissances et l'expérience dans les domaines suivants constituent un atout dans nos efforts de recrutement :

  • Santé et qualité des soins;
  • Services communautaires et sociaux;
  • Gouvernance des organismes à but non lucratif;
  • Surveillance financière; et
  • La Gestion de risques.

Les administrateurs doivent être âgés d’au moins 18 ans, vivre, travailler et/ou faire du bénévolat dans les comtés de Lanark, Leeds et Grenville, s'engager à faire part des attentes de l'organisme à l’égard des interactions respectueuses et inclusives et avoir le temps et l'énergie nécessaires pour se préparer et assister aux réunions du conseil et des comités (actuellement virtuelles).

Les personnes intéressées doivent soumettre un curriculum vitae à jour et une lettre de motivation d'une page à Kristian Gundersen, assistant exécutif, à kgundersen@rideauchs.ca ou au 354 Read St, CP 550, Merrickville, Ontario, K0G 1N0, au plus tard le 1er mars 2023.

Si vous avez besoin d'un accommodement pour participer pleinement au processus de candidature, ou si vous désirez obtenir davantage d’information au sujet du poste, veuillez communiquer avec Kristian Gundersen, assistant exécutif, à kgundersen@rideauchs.ca ou au (613) 206-9277. 

Les Services de santé communautaires Rideau s'engagent à créer une communauté de soins solide et collaborative, axée sur l'équité, l'empathie et le respect de tous.